Oxfam Tweedehandswinkels
Punchline ontwikkelde een 3-fasen campagne op Meta en TikTok, afgestemd op een multigenerationeel publiek.

Ondanks de sterke reputatie van Oxfam in België, hadden de tweedehandswinkels van de NGO moeite om zichtbaar te blijven. Hun doel was om meer bekendheid creëren en extra bezoekers naar de winkels trekken, terwijl ze tegelijk hun duurzame aanbod in de kijker wilden zetten.
Ontwikkelden een 3-fasen campagne op Meta en TikTok, afgestemd op een multigenerationeel publiek.
Fase 1: Awareness
Benadrukte Oxfam’s variatie, kwaliteit en lokale verankering met 6 video’s (FR & NL).
Fase 2: Engagement
Werkte samen met UGC-creators en duurzame influencers om herkenbare content te maken.
Fase 3: Traffic
Stuurde doelgroepen naar Oxfam’s winkelzoeker via carrouseladvertenties met unieke items.
In amper zes weken bewees deze najaarscampagne van 2024 hoe Punchline met een bescheiden budget grote impact kan maken. We overtroffen de verwachtingen en hebben nieuwe maatstaven voor efficiëntie gezet.
Portfolio
Van telecomoperatoren en automerken tot de overheid: allemaal rekenen ze op Punchline om sociale media succesvol in te zetten.

Proximus Pickx
We bouwden rapporteringsmodellen, legden een directe lijn met de technische dienst en stemden content af op drie doelgroepen: informatief op Facebook, visueel op Instagram en creatief op TikTok. Met Emplifi en RingCentral monitoren en engageren we continue en versterken zo de band tussen Pickx en zijn community.
Eens 🪑
samenzitten?
Klaar om werk te maken van je community management of nog consistenter online aanwezig te zijn met relevante content? Laten we samen kijken hoe Punchline je kan helpen!




