Combell
Voor Combell maakten we Employer Branding tastbaar met video’s, ondersteund door advertising. Het resultaat: groot bereik, hoog engagement en kosten ver onder de marktgemiddelden.

De uitdaging was om Employer Branding bij Combell duurzaam te maken. Wat begon als een idee om collega’s maandelijks in de kijker te zetten, groeide uit tot een volwaardig videoformat en campagne.
De video’s moesten echt, herkenbaar en blijvend inzetbaar zijn.
“Ik had vooraf redelijk wat stress om voor een camera te staan, maar iedereen stelde me op m’n gemak. Het ging uiteindelijk vlotter dan verwacht, stress was nergens voor nodig. Ik ben blij dat ik het toch heb aangedurfd, het eindresultaat mag er zijn.”
– Raphaëlle, een van de geïnterviewde Combell-collega’s.
Punchline werkte de volledige aanpak uit: van strategie en scripts tot projectmanagement en de organisatie van de video shoots. We schreven het draaiboek voor de interviews, stemden de vragen af en begeleidden het videoteam tijdens de productie.
In twee intensieve werkdagen kwamen 16 Combell-collega’s én oprichter Jonas Dhaenens voor de camera. Ze vertelden waarom Combell de beste plek is om te werken: over hun persoonlijke groei, hun teams en de technische uitdagingen die ze elke dag tackelen. In totaal brachten we verhalen uit 7 departementen samen, goed voor uren aan unieke, authentieke content.
Daarna vertaalden we dit naar social content, gesteund door advertising. Op basis van de evergreen video’s kozen we de juiste kanalen en doelgroepen. Met strategische ads bereikten we niet alleen nieuwe prospects, maar ook bestaande klanten en toekomstige werknemers.
“Met dit videoproject, waarvoor we samenwerkten met Punchline en Exstatic, wilde Combell zijn employer branding een krachtige boost geven. De focus lag op onze eigen mensen, die achter de schermen alles op alles zetten om klanten online te laten scoren. Punchline bedacht het basisidee, dat we samen verder uitwerkten. Dit project was een mooi verlengstuk binnen onze samenwerking waarbij Punchline de leiding heeft over onze sociale mediakanalen. Het resultaat zijn leuke en professionele video’s die Combell een gezicht geven en die we nog jarenlang kunnen gebruiken. Op alle vlakken een succes!”
– Christophe Van den Bulke, marketing manager Combell
De campagne bewees dat échte video met échte medewerkers het verschil maakt in Employer Branding. De herkenbare verhalen zorgden extern voor meer bereik, sterke betrokkenheid en zelfs sollicitanten die naar de video’s verwezen tijdens hun interview.
Intern bracht de shoot collega’s dichter bij elkaar: 2 dagen lang heerste er trots en enthousiasme in de teams. Het werd een bonding moment dat nog wekenlang nazinderde.
Door de content slim af te stemmen op elk platform en met advertising de juiste doelgroepen te bereiken werden de verwachtingen ruimschoots overtroffen.
Portfolio
Van telecomoperatoren en automerken tot de overheid: allemaal rekenen ze op Punchline om sociale media succesvol in te zetten.

Proximus Pickx
We bouwden rapporteringsmodellen, legden een directe lijn met de technische dienst en stemden content af op drie doelgroepen: informatief op Facebook, visueel op Instagram en creatief op TikTok. Met Emplifi en RingCentral monitoren en engageren we continue en versterken zo de band tussen Pickx en zijn community.
Eens 🪑
samenzitten?
Klaar om werk te maken van je community management of nog consistenter online aanwezig te zijn met relevante content? Laten we samen kijken hoe Punchline je kan helpen!
















